Pelerinaj organizat de Parohia Manasia I pentru tinerii din grupul de cateheză

Ca și în ceilalți ani, tinerii Parohiei Înălțarea Domnului – Manasia I – au avut prilejul de a-și îmbogăți și completa cunoștințele despre țara noastră prin participarea la micul nostru pelerinaj. Cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Vincențiu, Episcopul Sloboziei și Călărașilor, pelerinajul nostru a avut ca punct de început amnsamblul fortificat al Cetății Râșnov, unul din cele mai bine păstrate ansambluri fortificate din Transilvania. Următorul popas plin de istorie a fost Cetatea Făgărașului, începută în 1310, pe locul unei mai vechi fortificații de pământ și lemn din secolul al XII-lea, având ca scop apărarea sud-estului Transilvaniei de incursiunile tătarilor și otomanilor. Tinerii au vizitat cetatea, Sala Tronului și Muzeul Ţării Făgăraşului “Valer Literat”. În continuare am vizitat bisericile rupestre din complexul monahal de la Șinca Veche care se înscriu în lista celor mai vechi monumente feudale românești. Spre seara am poposit la Mănastirea Bucium unde copiii au participat la slujba de seara.

A doua zi ne-am închinat la Manastirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus care stă adăpostită astăzi, ca şi odinioară, sub înaltele pridvoare de piatră ale Munţilor Făgăraş. De aici am mers spre Sibiu unde am poposit la grădina zoologică. Pe drumul de întoarcere, ultimul popas a fost la Mănăstirea Cozia, complex monahal medieval de pe malul râului Olt, ce este o ctitorie a domnului Mircea cel Bătrân.

Devenite deja tradiție aceste excursii sunt de un real folos pentru tineri, dar și pentru părinții slujitori prin întărirea comuniunii și apropierii dintre tineri și Parohia noastră.